10 april 2007

I'm back

Påsken är över och vardagen med allt vad det innebär är tillbaka. Men oh va skönt det var att va lite ledig i ett par dar. Ledigheten bjöd på: sömn, mat, såga träd, bilkörning, godis, slappande, spel, tv samt snö(!). Men nu sitter jag här igen och våndas över att jag måste arbeta med min uppsats. Har hittills bara läst 6 sidor i en bok om påverkan...

Men min karma bättras på av att jag igår öppnade mitt hem och mitt skafferi för en vän som hade gjort slut med killen sin. Hon ville ha nånstans att sova och självklart fick hon husrum här. Det kändes bra att kunna hjälpa en vän i nöd. Jag lyckades få henne att äta lite och hon verkade ha sovit gott i natt. För tillfället är hon nere på stan för att hitta en lägenhet. Jag håller tummarna för hennes skull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Återigen glömde du nämna mig