1 april 2007

April fool's day

Idag får man akta sig så att man inte blir lurad. En tjusning med första april är att leta efter falska nyheter. Här är Aftonbladets lista. Jag gillar DNs skämt bäst tror jag. Elle kanske Hammarby fotbolls... Mycket skoj finns det i alla fall. Men det är inte alltid lätt att lista ut om en nyhet är ett skämt eller inte. Vad tror ni om den här nyheten? Det borde väl va ett skämt? Skulle en sån här sak beslutas skulle de väl inte gå ut med det på en söndag? Själva idén är ju inte helt befäng. Haparanda och Torneå har ju slagits ihop.. Men hm.. ja... det borde va ett skämt.

Gårdagen spenderade jag med kören. Vi hade besök av damkören Linnea från Linköpings universitet som är på jubileumsturné. Först hade de konsert, sen partajade vi i vanlig ordning :)
Det blev inte så sent som det brukar bli och det va rätt skönt faktiskt. Jag va nog hemma redan vid 2 tror jag, och dessutom med bara två öl i kroppen. Vuxenpoängen bara haglar in den här veckan.

Utomhus strålar solen så jag tror att jag ska gå ut på en promenad. Sen blir det nog en glass i solen på balkongen. Ibland är livet bra härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns ett knep så att man inte blir lurad, i alla fall för dig å mig. Man pratar inte med våran far, så har man löst det problemet.
Jag ville honom något i söndags, men eftersom jag vet att han alltid drar extremt dåliga luringar så valde jag att inte ringa. Nu har jag glömt bort vad jag ville.